کمالوندی: قرار نیست دسترسی سایت‌های نظامی را به آژانس دهیم
رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: خوشبختانه در گزارش اخیر مدیرکل آژانس اشاره به این موضوع شد، در حقیقت می‌توانیم بگوییم ما حاصل تلاش دوسال گذشته خودمان را که فشار می‌آوردیم که باید اینکار محقق شود احساس کردیم و دیدیم که مطابق آن مذاکرات مفصلی بود و در نهایت منتهی به توافق شد.

کمالوندی با اشاره به مشخصه‌های توافق در مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: از مشخصه‌های این توافق این است که بازه زمانی دارد، یعنی قرار نیست که جمهوری اسلامی ایران همانطور که در 12 سال گذشته به آژانس توضیح داده و نهایتا سوال بعد از سوال مطرح شده این روند ادامه پیدا کند، خوشبختانه توافقی که شده در 15 دسامبر سال میلادی جاری خاتمه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به بحث بازدید از پارچین گفت: همانطور که آمانو اشاره کرد ترتیباتی برای پرداختن به موضوعات پارچین وجود دارد، ما در مذاکرات بسیار صریح و واضح خط قرمز‌های خودمان را در رابطه با مناطق نظامی و دانشمندان اعلام کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: ما در چهارچوب خطوط قرمز خودمان به توافقی رسیدیم که حفظ خواهدشد.

کمالوندی ادامه داد: در مذاکرات متعددی که ما با 5+1 داشتیم خطوط قرمزمان را که عدم دسترسی به سایت‌های نظامی و همچنین عدم دسترسی به دانشمندان و متخصصین را به صورت خیلی واضح و صریح به طرف مقابل و آژانس مطرح کردیم.

وی گفت: هرچند آژانس یک مجموعه‌ی حقوقی و حرفه‌ای است اما به هر حال رفتارش ناشی از یک‌سری تصمیمات سیاسی است به این دلیل که در شورای حکام همه کشور‌هایی وجود دارند که ما با آنها در حال مذاکره هستیم، اینها کشورهایی هستند که نوع رویکرد آژانس را مشخص می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: این توافق با آژانس میوه‌ی مذاکرات سیاسی است.

کمالوندی اظهار داشت: در این نقشه راه ما قرار نیست که دسترسی به هیچکدام از سایت‌های نظامیان را دهیم البته این چهارچوب در چهارچوب معاهده قراردادی است که با آژرانس امضا کرده‌ایم که بر اساس قرارداد پادمان است.

وی گفت: طبیعی است که آژانس نگرانی‌های مشروعی داشته باشد که باید آنرا برطرف کنیم اما مسلما در حل مسائل مربوط به گذشته قرارنیست ما دسترسی به سایت‌های نظامیان را به آژانس دهیم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پزتقالیتحریمنظامی ایران, آژانس

تاريخ : پنج شنبه 25 تير 1394 | 4:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.